Saturday, December 02, 2006

-1













Δ. Παπαϊωάννου, 2, Θέατρο Παλλάς, 1η Δεκεμβρίου 2006, 21.00.

Η ποιητική ορμή κάθε κίνησης 22 γυμνών, ημίγυμνων, ντυμένων αγοριών. Ο Τσαρούχης στο Gaydar. Η διαδοχή πανέμορφων εικόνων που αδυνατούν να ενωθούν σε μια δραματική συνέχεια. Η αισθητική φλυαρία περί αντιαισθητικής. Η επανάληψη προηγούμενων ευρημάτων, δειγμάτων αμηχανίας απέναντι σε ένα συγκλονιστικά αδιάφορο θέμα (Η ζωή του ά.ν.τ.ρ.α.! ―Του ποιου;). Οι καλλιεργημένες κυρίες με κομψά ταγέρ πλάι στα καλλιεργημένα φρικιά. Ο Κωνσταντίνος Βήτα, ως παντοτινή εξαίρεση. Η ταχυδακτυλουργία ως καλλιτεχνική πρόταση. Η διαπίστωση ότι ο πούτσος είναι η μόνη κινητήρια δύναμη αυτού του κόσμου. Η διαπίστωση ότι η διαπίστωση αυτή δεν ξεπερνάει τον λυπημένο κυνισμό ενός chat room απελπισμένων. Η χρήση συμβόλων του είδους «Ο Superman σε αναπηρικό κοριτσάκι», και μιας θηριώδους Barbie ως μόνης θηλυκής παρουσίας. Η ιδέα ότι το ταίρι είναι η μόνη λύση στο οικουμενικό (;) πρόβλημα μιας ταχύρρυθμης ζωής μηχανικής δουλειάς, μηχανικής διασκέδασης, μηχανικής ικανοποίησης, και ότι, για αυτόν τον λόγο, πρέπει πάλι να τρέξεις. Το γεγονός ότι, στο τέλος της παράστασης, όλο το κοινό, αν και απορώντας, χαμογελά πλήρως ομογενοποιημένο ― και η μεν καλλιεργημένη Κυρία στρώνει τις πιέτες της φούστας της, σκεπτόμενη πως έχει εντρυφήσει στα μυστικά της ομαδικής μαλακίας στην τουαλέτα, το δε καλλιεργημένο φρικιό νιώθει ικανοποιημένο που υπάρχει και στην Ελλάδα ένας συνεχιστής του οράματος της Pina Bausch, έστω και τόσο αφόρητα κιτς. Τώρα, είμαστε όλοι μαζί.

Στην αρχή του έργου, υπάρχει μία μοναδική σκηνή που μου προκάλεσε φόβο σχεδόν. Στην κορυφή ενός υψώματος εμφανίζεται ένα αγόρι σε χορευτικό μεσμερισμό, εκτυλισσόμενο μέσα σε ένα απόκοσμο πρασινογάλαζο φως. Καθώς το φως δυναμώνει, βλέπουμε ότι τα πόδια του αγοριού ακουμπούν σε μια αργοκίνητη λίμνη από σώματα, τα οποία είναι μπλεγμένα μεταξύ τους, και δεν διακρίνονται πρόσωπα. Τα σώματα άλλοτε μοιάζουν ερεθιστικά, άλλοτε συστρέφονται σαν σκουλήκια γύρω από τα πόδια του. Το αγόρι κινείται γοητευτικά, σαν δέντρο μέσα σε κινούμενη άμμο, καθώς η αγωνιώδης μουσική κορυφώνει την αίσθηση ότι η αγάπη για τα σώματα είναι το πάθος για το ύστατο έλεος. Η σκηνή διαρκεί τέσσερα, πέντε λεπτά, μετά βίας τηρώντας το όριο προστασίας από την ασφυξία.

9 comments:

Anonymous said...

Στο σημείο των video-games, εκεί όπου τα πάντα εκτυλίσονται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, εκεί τα πάντα μοιάζουν να γίνονται ξαφνικά πιο αργά, όχι όμως νωχελικά..., κι εκεί συνειδητοποιείς ότι μέσα στη φρενίτιδα μας υπάρχει το σημείο χωρίς ΚΙΝΗΣΗ, το σημείο χωρίς ΗΧΟ, το σημείο χωρίς ΧΡΟΝΟ
Είσαι ο ταξιδευτής, είσαι ο ρόλος, είσαι ένα ΤΙΠΟΤΑ, είσαι ο ΑΝΤΡΑΣ, είσαι ΕΝΑΣ ή ΔΥΟ?

Anonymous said...

Ax, den tis boro tis asfyksies. Ta agoria omossssssssss.... Xexexexex!
Eidika otan einai mazemena ola mazi, me pianei kati san okseia xeloniasis. Ksereis esy! ;-)

Anonymous said...

Πολύ σκέφτεσαι βρε ανηψιε. Αντι να πάρεις το δεσμό σου να πάτε σε καμια ψαροταβέρνα για κανα μαριδάκι. Πίστεψε με, θα ξεσκάσεις.

Anonymous said...

y, baby, KILL YOUR UNCLE!!!

Anonymous said...

Δεσποινα εσύ είσαι η καρέτα; Πήγαινε να διαβάσεις παλικόριτσο που τα χεις φορτωσει όλα στον κόκορα. Ετσι που πας όχι Ιατρική δε σε βλέπω αλλά ούτε πωλήτρια στο Χόντο. Πες τη και συ καμια κουβεντα ανηψιέ, εσένα που σ' ακούει.

Anonymous said...

Bleksame ta mpoutia mas i etsi mou fainetai?
Ase pou ego i kallipygos eimai ektos synagonismou, fysika!!!
y, na to prosexeis to soi sou, sou kanei kako.

Y said...

-Προς darling Caretta: Baby, I am so glad you're back! :)))))) Έχεις δίκιο για τα αγόρια... Φαντάσου κιόλας ότι ήταν 22! στην ίδια σκηνή!
- Προς τον Theio mou: αχ, βρε Θείε! Λες να μην το ξέρω;... Τύπος ψαροταβέρνας είμαι, αλλά οι δεσμοί μου είναι διανοούμενοι και ποτέ δεν με πάνε σε τέτοια. Οπότε κι εγώ το ρίχνω στον αυτισμό, τι να κάνω;
- Ξανά προς την Caretta: Baby, δεν μπορώ να του κάνω κακό του Θείου. Είναι η φωνή της συνειδήσεως εδώ μέσα, και, καταλαβαίνεις, τον χρειάζομαι. Επίσης, διάβασε βρε καλό μου και λίγο, καλά σου λέει ο χριστιανός: πώς θα προκόψεις; Καλά τώρα που είσαι 18, ΜΕΘΑΥΡΙΟ όμως;

Anonymous said...

Ti ennoeite oloi sas???
Me8ayrio 8a eimai 14 (dekatessera)ki elikse i istoria!
Exo oli ti zoi brosta mou gia sovaremata kai paromoies pliktikes katastaseis (tis opoies, os gnoston logo tou flogerotatou tamperamentou mou sixainomai tromera kai apofeygo san to diaolo to livani).
Emena, y mou, o 8eios sou me agxonei, mono tin Kaitoula 8elo piso!!!
Kala ekanes kai ti fonakses, einai eyais8iti kai sigoura 8a ektimisei tin kinisi sou.

Y said...

Συνεχίζω να αναρωτιέμαι. Τόσες μέρες ή εβδομάδες μετά, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, σκέφτομαι αυτή την παράσταση. Ποτέ δεν μου φέυγει από το μυαλό ότι ο Δ.Π. είναι ο μόνος, ο ΜΟΝΟΣ, καλλιτέχνης σε αυτήν τη χώρα. Ακόμη και τα όχι-πολύ-σημαντικά πράγματα μπορούν, υπό συνθήκες, να είναι σημαντικά: επειδή απλώς τα χρειάζεσαι.